Exkurze do Prahy

20. Čvn, 2024 | Základní škola

V červnu se naši žáci devátých ročníků vydali na třídenní výlet do Prahy, který byl plný nezapomenutelných zážitků a nových poznatků. Cesta začala brzy ráno, kdy jsme se pohodlně usadili do vlaku a vyrazili směrem hlavní město.

Den 1: Historie a kultura

Po příjezdu do Prahy jsme se metrem přesunuli k našemu prvnímu cíli, Pražskému hradu. Jeho prohlídka nám poskytla pohled do historie a architektury, kterou se naše hlavní město pyšní. Navštívili jsme i Katedrálu svatého Víta a Zlatou uličku, kde jsme se dozvěděli o životě alchymistů a dvorních řemeslníků.

Odpoledne jsme strávili na Staroměstském náměstí, kde jsme obdivovali Orloj a malebné okolní budovy. Volný čas na náměstí někteří žáci využili k nákupu suvenýrů nebo ochutnání tradičních českých pokrmů.

Den 2: Vyšehrad a Petřín

Druhý den naše kroky vedly na Vyšehrad, místo plné legend a historie. Prošli jsme se po hradbách, odkud jsme měli krásný výhled na Prahu a Vltavu. Navštívili jsme také Slavín – hřbitov, kde odpočívají mnohé významné osobnosti české historie.

Odpoledne jsme se vydali na Petřín. Po výstupu na Petřínskou rozhlednu jsme byli odměněni úchvatným panoramatem celého města. Návštěva zrcadlového bludiště byla skvělou zábavou, kde jsme se všichni hodně nasmáli.

Den 3: Karlův most a plavba po Vltavě

Poslední den jsme začali návštěvou Karlova mostu. Prošli jsme se po tomto historickém mostě a navštívili Muzeum Karlova mostu, kde jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí o jeho stavbě a historii.

Odpoledne jsme zakončili plavbou po Vltavě. Pohled na Prahu z loděk byl nezapomenutelný zážitek, který nám umožnil vidět město z jiné perspektivy a užít si klidnou plavbu po řece.

Závěr

Po tři dny jsme se po Praze pohybovali převážně metrem, což nám umožnilo rychlé a pohodlné přesuny mezi jednotlivými památkami. Výlet byl nejen plný kulturních a historických objevů, ale také posílil přátelské vztahy mezi žáky.

Na tento výlet budeme všichni dlouho vzpomínat, a to nejen díky nádherným místům, která jsme navštívili, ale i díky skvělému kolektivu, který se po celou dobu bavil a učil novým věcem. Děkujeme všem, kteří se na organizaci tohoto nezapomenutelného výletu podíleli.

A několik komentářů přímých účastníků: